Hvordan formulerer du formativ feedback, som hjælper dine elever med at udvikle sig, samtidig med at du selv undgår at gå i knæ? Nathalie Sandstedt kommer her med tips til, hvordan du får formativ feedback ind i din undervisning.
Camilla Munkholm Jensen er lærer på Dalmose Skole. Hun fortæller her om (gen)opdagelsen af den formative respons, som i høj, høj grad gavnede hendes danskklasse – og hende selv.
Det er vigtigt at arbejde med skrivning i begynderundervisningen, mener Pia Grønbæk Skov Jacobsen, der er danskredaktør hos Clio. Læs hendes tanker om børneskrivning, og se hendes favoritapps her.
Det tværgående tema ”It og medier” er en del af alle fag, men hvordan underviser man i noget, som man ikke føler sig helt hjemme i? Ditte Christiane Jensen er digital redaktør hos Clio, og det kommer hun her med sit bud på.
Marie Lassen er lærer på Friskolen i Hinnerup. Hun prøver at motivere sine elever til at læse mere ved at inddrage en af de unges foretrukne platforme, Instagram.
Malene Lindh Jørgensen er tidligere lærer og redaktør på Danskfaget hos Clio. Her giver hun bud på, hvordan du kan inddrage mobiltelefoner i danskundervisningen.
Blogging er blevet en vigtig del af Thomas Christensens undervisning på Holmegårdskolen i Hjørring. Læs hans gode tips og tricks til, hvordan du kan gøre det samme.